W naszym sklepie nie brakuje "chemii" o której mowa w powyższym wstępnie, która ma m.in, oczyszczać i oszczędzać paliwo. Usuwać osady, nagar i wilgoć z układów paliwowych silników. Niektóre marki, np. BMW, oferują własne dodatki do paliw, a inne stworzyły listę środków zalecanych przez producenta, informacje te możemy uzyskać u autoryzowanych dealerów.

-------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------

W czym rzecz? Dodatki do paliw ulegają spaleniu wraz z benzyną lub olejem napędowym. Powstałe w tym procesie cząstki lub gazy zostaną wypchnięte do układu wydechowego, gdzie spotkają się z katalizatorem, filtrem cząstek stałych, sondą lambda, czujnikiem tlenków azotu i innymi elementami. Skład dodatku do paliwa zależy od jego wytwórcy.

-------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------

Producent samochodu nie może więc odpowiadać, że powstające w procesie spalania związki będą całkowicie bezpieczne dla samochodu.

Z tego samego powodu producenci aut zakazują stosowania dodatków do oleju. Nawet w sprawnym silniku przy każdym ruchu tłoka minimalne ilości środka smarnego zostają na ściankach cylindrów i mogą zostać spalone.

-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------

Z punktu widzenia producenta auta niewiadomą jest ich wpływ na katalizator czy filtr sadzy.

Czy warto więc stosować dodatki do olejów i paliw? Trudno tego odradzać. Dodatki nie są nowością, a wiele osób używa ich także w świeżych modelach, chwaląc sobie efekty ich wlania do do silnika czy baku – np. w postaci cichszej i bardziej płynnej pracy zespołu napędowego.

-------------------------------------------------------------------------